MÉDIA

FEBR.
04

A legnépszerűbbek a T-típusú munkatársak

Jegyezte: admin | 2013.02.04.

97.jpg

A ma Magyarországon sikeresen működő cégek között van egy jellemző közös nevező: a cégvezetők a munkatársaik tudásából és közös alkotóképességéből teremtenek értéket.

Scott Belsky, a kreatív szakembereket és ügyfeleiket összehozó szakmai platform, a Behance Network alapítója Megvalósítás c. könyvében arról ír, hogyan van az, hogy egyes ötletek valóra válnak, míg mások elpárolognak. Szerinte az ötletnek csak 1% szerepe van, a fennmaradó 99% megvalósítás. A könyv foglalkozik a szervezéssel, a végrehajtással, a közösségépítéssel, valamint a kreatív szakemberek vezetésével kapcsolatos tudnivalókkal is.

 

Innen való tehát a T-típusú munkatársak gondolata, ahol a T betű vízszintes vonala arra utal, mennyire széles körűek az ember tapasztalatai, a függőleges pedig arra, hogy mennyire mély ismeretei vannak egy bizonyos területen.

A kreatív csapatok tagjainak (bármely alkotó tevékenységben) „rendelkezniük kell általános, széles körű ismeretekkel, mert ez kedvez az együttműködésnek, ugyanakkor kellő mélységű szaktudással is kell rendelkezniük egy-egy konkrét területen. A T-típusúakból álló csapatnak megvan az az előnye, hogy mindenki szót ért mindenkivel, nincsenek határok, ugyanakkor mindenki szakértő a maga szakterületén." A siker kulcsa az olyan vállalati kultúra, amelyben az emberek kölcsönösen tisztelik egymást, ugyanakkor kiemelkedőt akarnak alkotni saját területükön.

(Forrás és további információk: tudatosvezetes.hu)

 

- HuCap -

tovább
CÍMKÉK: kreatívmunkahely